söndag 9 oktober 2011

Inatt kom första frostnatten!


                                Den här fina primulan skulle jag vilja ha. Den heter Earl grey.
Och den här Primula Clifton Blue
Och den här Primula Blue Jeans
                                     Blå miniänglatrumpet. Fröfirman Väggivägg säljer frön.
En buske jag gärna skulle vilja ha, är Jordgubbshallon Rubus illecebrósus. Tydligen inte mycket att ha, enligt många. Den sprider sig lätt, blommorna är inte något speciellt och bären är ganska smaklösa. Men jag vill ha den ändå. Men var kan man finna den???
Den här primulan är också väldigt fin. Impecta har frön. Den heter Primula capitata "Norverna Deep Blue"
                                               Blå klockmalva. Väggivägg säljer frön.


Dessutom är jag på jakt efter mycket bättre fiberduk, än de som vanligen säljs i handeln för grönsaksodling. Den är skör och det blir lätt revor och ibland blir det bara "smul" av den. Men var hittar man en bättre?? De svarta nät man har över vingårdarna söderut kanske? Det skulle också vara mycket snyggare än de vita dukarna. Jag fortsätter leta.
Nu ska jag ut och rengöra växthuset för vintern.

-------------Och symaskinen har kommit tillbaka från översynen. Nu ska det bli samarbete av.

1 kommentar:

  1. Hallå kompis. Här kommer trädgårdsmästaren...hi,hi,hi. Hoppas du får napp av någon som kan!
    Ha det bra och vi hörs.
    Kram från mig

    SvaraRadera