torsdag 26 januari 2012

Längtan efter våren.

Jag har sytt och sytt, så både symaskinen och jag behöver litet paus.


Nu har vi snö, is och några minusgrader. Affärerna har börjat plocka fram frön och såjord och små inomhusväxthus. Nog blir man litet sugen. Jag får nöja mig med att titta på gamla blombilder så länge.



En blomma på en kalebass. Fröet taget från en köpt frukt i Turkiet.


En blomma på ett över 100 år gammalt Kameliaträd som växer i ett växthus utanför Jönköping.


En av alla blommor från frön som stoppats ner i olika krukor, en Impomea.


En liten planta som följt med hem från Thailand. Visst är den söt!


Oj vad det känns som det dröjer innan man får smaka på egna persikor igen. Fast det dröjer inte SÅ länge till innan den blommar.
Då blommar den så här fint med rosa blommor.



En Spikklubba. frön taget från en ödetomt i Grekland, ön Samos.

Planterade flera frön av Kivi. Kommer de att överleva?

1 kommentar:

  1. Tjingeling, allt GRÖNT överlever i ditt/ert hus! För jag vet nämligen att det finns en av dem som har GRÖNA FINGRAR!
    Kram & Vink från mig.

    SvaraRadera