tisdag 21 februari 2012

Gunillaberg

Man behöver inte åka så långt hemifrån.


Utanför Jönköping, har den danske konstnären Tage Andersen slagit sig ner. 


Där visas konst bland blommorna. Litet grisar, får och hästar finns det runt gården också.





Och en fin slinga i skogen kan man promenera.

Där såg jag första gången en Stinksyska, vilken jag inte kände till förut. Vacker, men med stinkande doft.


Efteråt dricker man kaffe och kaffebrödet har konstnären bakat. Med mycket smör i.
Vi hade en fin sommardag där 2011.

3 kommentarer:

  1. Dit vill jag åka. Jag har bara besökt hans butik i Köpenhamn, men detta verkar så mysigt. Vad heter stället? Kram

    SvaraRadera
  2. jag undrar om vi inte var fyra vid detta besök....*fniss*....Vilken dag vi hade tillsammans.
    Ha det nu så bra och hälsa.
    PS: vi har det såååååååååååååååå bra! Ni skulle vara här!
    Kram och vink.

    SvaraRadera