tisdag 6 mars 2012

En härlig vårvinterdag

Idag har det varit ordentligt kallt, men ändå soligt och vackert.
Idag tog jag den här isiga vägen.

Den leder till sommarstugan.


Isen på sjön var ganska tjock och det "sjöng" och dånade i isen. Valar har ett liknande ljud. Men detta var helt säkert isen..

Skogshuggaren i gång.

Trädet faller.

Och det faller på isen, precis som det skulle.


Hoppas det inte kommer en lo eller ännu värre, ett vildsvin.

Hoho hoho är det någon hemma? Kattugglan bor här, men är hon där just nu?


Här har ingen bott på länge.

Och här då - bor det någon här? Fint tak över ingången iallafall.

Och här en enklare ingång. Men vem kan bo här?
Men här är iallafall väldigt många hemma. (En myrstack med en väldig aktivitet, om det inte framgår)



3 kommentarer:

  1. Väldigt fina naturbilder du visar. Finns det verkligen lo i skogen där du går? Det lär finnas vildsvin här ikring, men som tur är har jag aldrig träffat på nåt. Jag är fegare än feg när det gäller djur. Fast de är kanske lika rädda för mig. Trevlig kväll

    SvaraRadera
  2. Jo, det finns både lo och vildsvin. Grannen har filmat. Vildsvinen har tidigare bara funnits på andra sidan sjön.

    SvaraRadera
  3. För mig låter det väldigt skrämmande. Går du verkligen ut själv i skogen?

    SvaraRadera