söndag 15 april 2012

Trädgårdsmässan i Älvsjö

Igår åkte vi till Stockholm och gick på trädgårdsmässan i Älvsjö.
Vad vi inte var beredda på, var vädret. Runt och i Stockholm var det ett hiskeligt snöväder.



Precis så här skulle jag vilja ha i ett växthus med tegelgrund och gamla fönster. Kanske blir det så en dag.



Så här skulle det kunna få se ut utanför växthuset (fast inte så mycket folk)


Och de här ulliga gulliga hönsen kunde få gå in och ut som de ville.



Och behövde jag ett plank, tycker jag att en inbyggd soffa i planket vore rätt kul.


Och behövde jag hjälp med tomaterna, skulle nog Åke Truedsson komma och hjälpa mig.



Med hem från mässan hade jag litet grönsaksplantor, men inte alls så mycket som jag haft med mig tidigare år. 
Men en gul pelargon. Den ska jag fotografera om den tar sig och blommar så småningom.


4 kommentarer:

  1. Japp, det var riktigt vinterväder här igår....

    SvaraRadera
  2. Skulle INTE förvåna mig om ert växthuset får det utseendet en vacker dag! Men du, den där Åke...han kan slänga sig i väggen! DU behöver ingen hjälp när det gäller trädgård och hur man sköter om ALLA miljoner växter som du har!
    Må gott kompis, vi hörs!
    Kram och vink över tallarna från mig.

    SvaraRadera
  3. Så mänga planer du har för din trädgård, och jag förstår av Monicas kommentar att det är inte osannolikt att det blir så. Hoppas jag får se bilder på det sen. Trevlig helg

    SvaraRadera