lördag 20 oktober 2012

Lustiga små hus



Maken är intresserad av snickeri och har bygget en del, både större och mindre hus. 

Två av de mindre är modeller.

Sommarstugan har han byggt och här är modellen.







Modellen av vinterbostaden. Medan huset byggdes, planerade vi tomten. Vi hällde ut en påse jord på en skärbräda, satte på husmodellen och sedan planlade vi. Roligt hade vi!


En av alla fågelholkar. Den här är alldeles nyrenoverad, lämplig som sommarhus. Sjönära.




Kombinerat cykelskjul/vedbod.



Och vårt fina lusthus, där vi äter kräftor bland annat. En rododendron som inte trivdes i sta´n, fick flytta hit och här trivs den bättre.







4 kommentarer:

  1. Ja tänk dessa modeller kommer jag allt ihåg! Kommer faktisk också på att de "riktiga" huset hade ni små möbler som flyttades lite runt i rummen...Viss var det så?...eller är jag ut och cyklar?
    Tänk de där ljuvliga lusthuset på landet...oj,oj vad många världsproblem vi löst där...*fniss*...
    Där har vi även ätit många goda kräftor som ni jobbat mycket för att fiska upp, allt gott grillat...nä nu får jag sluta för jag blev så hungrig.
    Ha det bra kompis, vi hörs.
    Kram och vink från mig.

    SvaraRadera
  2. Jag bor också i ett enplanshus, inte så romantiskt men praktiskt.

    SvaraRadera
  3. Vilken duktig man du har! Så fina modeller och så himla bra idé när ni planerade trädgården :)
    Så bra med cykelförråd och vedbod i ett - praktiskt och snyggt.
    Och det där lusthuset - riktigt, riktigt gulligt!
    Ha en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Reskassan räcker ungefär halvvägs, så halvvägs får det bli.....

    SvaraRadera