torsdag 8 november 2012

Ris på flera vis



Orden ris och risigt är negativa.
Man får ris, man mår risigt, en bil är risig osv.


Men den här risigheten är bara fin.


Jag längtar så till våren. Skulle kunna hoppa över hela vintern, jul och nyår. Och vakna upp i mars, som en björn.
Då skulle det här paret ha flyttat in i min trädgård.

Jag satt och bläddrade i trädgårdstidningar och drömde om att nästa år! Då ska jag så det och det och det...Så såg jag den fina bilden på det risiga paret.




Tänk när de här kommer, då blir det snart varm, ljust och skönt igen.



3 kommentarer:

  1. Vilket tjusigt par! Jag mår verkligen risigt idag. Har åkt på förkylning så det visslar om det...och jag som tänkt vaccinera mig mot influensa nu till helgen.

    SvaraRadera
  2. De är ju riktigt mysiga de där två risiga figurerna :) härligt att drömma och planera om nästa vår och sommar i trädgården, men ändå skönt att utan dåligt samvete kunna krypa upp i soffan med en bok...
    Kram

    SvaraRadera
  3. Så fint Rispar! Dom skulle inte stå "fel" i vår trädgård.
    Ha det gott kompis.
    Vi hörs
    Kram och vink.

    SvaraRadera