söndag 6 januari 2013

Fågeltema



Vi har varit i Skåne några dagar och bland annat besökt våra fågelvänner.



Här spatserar hon, hen och han av rasen Brahma och Dvärgbrahma omkring. Jättevackra tycker jag.



Den här tuppen lär vara den vackraste i skocken. Han har det bästa utseende för rasen. Jag vet inte om det är den vackraste sidan han visar upp. Men han ska snart på tävling och jag hoppas han får en pallplats. Eller heter det pinnplats?..

Det finns variation på ägg. Här är bara några. Förutom olika hönsägg är det vaktelägg och dvärgvaktelägg. De är bara drygt 2 cm långa.







Mer pippi....

Pippi på tyg och pippi på att sy. Besöket i Skåne innefattade förstås ett besök på Stoff och Stil, men det har inte hunnit bli något än. Men man har ju i gömmorna.







3 kommentarer:

  1. Haha! Jag hoppas det blir en pinnplats. Så otroligt fina hönsfåglar det finns. Jag älskar Pippityget. Har du köpt det på Stoff och Stil? Nu måste jag också börja sy lite efter alla helgerna.

    SvaraRadera
  2. Det var granna hönor och tockar!! Kram!

    SvaraRadera
  3. Hm... mystiskt... vet att jag kommenterade här hos dig igår. Var tog det vägen? Tittade bara in för att säga... ja, det ska visst vara en apelsinskalare, den där oranga saken - urusel!
    Vackra fåglar och vilken grann tupp! Och så många fina ägg - stora, små och mittemellan :)
    Härliga tröjor... så fina!
    Kram

    SvaraRadera