torsdag 10 januari 2013

Tyglängtan



Idag har det börjat snöa igen. Man förstod att det skulle bli mer snö, men för mig hade det inte gjort något om det blev vår istället.


Nu kanske min julros blir begravd i snö igen. Jag som hoppas så, att få se den blomma.

 


Bara det inte blir så kallt att det går isbjörnar och pingviner på gatan. Tyget är ett fototryck från Stoff och Stil.


Även om det är långt ifrån tomt på tyghyllorna, längtar jag att få åka till Syfestivalen i Stockholm. Jag tror att det är mer tyg och mindre pärlpyssel där. Det är bara en månad kvar nu.



3 kommentarer:

  1. Samma väder här som hos dig... snö... inget kul, men inte oväntat!
    Min julros ligger under flera cm is och snö, så det dröjer nog innan jag får se den blomma.
    Kul att ha något att se fram emot!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag är glad så länge det inte blir så kallt att jag riskerar möta isbjörnar och pingviner på mina promenader. Men jag hade inte tackat nej till en sån fin tröja som du sytt. Kram

    SvaraRadera
  3. Det är jobbigt med allt snöande, här i Stockholm har de glömt bort hur man plogar tror jag....

    SvaraRadera