fredag 15 mars 2013

Litet kyrkligt - men inte mycket





Jag är så gott som aldrig i kyrkan. Men under de senaste veckorna, har jag faktiskt varit t gånger.

Igår lockade min väninna med mig på Lunchmusik i Huskvarna kyrka. Det var ett trevligt påhitt.

Kyrkan byggdes 1907-08. Ganska enkel inuti, vilket jag tycker är bra. Många kyrkor är väldigt pråliga.





Då jag var i Malmö, gick jag in i S:t Andreaskyrkan. Där har jag inte varit på enormt många år. Jag konfirmerades där (för att alla andra gjorde det)




Detta är enda utsmyckningen i kyrkan. Målat på kalkväggen.



Även utsidan är enkel. Den byggdes 1959.





På litet samma tema.
 Den tidigare påven avsade sig sitt ämbete, för att han kände sig för trött.

Den nyvalde påven är 76 år. Är inte han trött??




1 kommentar:

  1. Jag fattar inte varför det alltid är en massa gamla stofiler som väljs tillp åve. In med lite nytt friskt blod i stället. Då hade nog många problem försvunnit inom katolicismen...fast det hade kanske tillkommit nya. Kram

    SvaraRadera