onsdag 17 april 2013

Litet mer trädgårdsmässa



Det fanns förstås väldigt mycket att se på trädgårdsmässan. En del fint och en del fruktansvärt rörigt. Eller bara konstigt.

Knepigt! När hänger man tulpaner i taket? Och hur fungerar det med persilja i byrålådan?

Rena kaoset som jag ser det.

Fint! 

Ser väl litet läckert ut.
Det finns massor av olika sorters primulor (för det är väl samma sak?)

Fin akleja.


Och några julrosor. Min egen har inte alls fattat att den heter julros för att den ska blomma då ungefär. De här är också litet på efterkälken.





2 kommentarer:

  1. Ja, de två första bilderna är nog mer roliga än praktiska. Resten ser väldigt fint ut. Du får kanske sätta en skylt vid sidan om julrosen och skriva namnet på. Hur gör du för att få dina foton med en så fin form? 16 grader har vi här nu och det kan man inte klaga på.

    SvaraRadera
  2. Såå fina bilder! Tulpaner i taket - nej tack - ser inte klokt ut!
    Auriklar - ååh... dem gillar jag, men tyvärr så har jag ingen tur med dem.
    Julrosen som blommade före jul har ingen ny knopp, men jag har knopp i en annan vit och i en röd :)
    Önskar dig en bra dag och en skön helg!

    SvaraRadera