torsdag 25 april 2013

Tänk vad man kan hitta..



I helgen åker vi till Skåne. Var på vinden för att leta litet Lego. Det blir aldrig omodernt.
Vi hittade massor av böcker, spel och annat.

Muskelknutten He-man saknas i det här sköna gänget - Masters of the Universe. Den ena ruskigare än den andre.


Det här är också riktiga velourkillar. Starwars och Action Force tror jag. Men även sådana hårdföra killar kan bli sjuka. De hade allihop drabbats av samma åkomma på vinden. Varenda en hade tappat benen. Gummi blir sprött under årens lopp. Mannen tog sig an sjuklingarna och satte in ny ringmuskel på dem. Väl omplåstrade, kan de nu ge sig ut i strid igen.
En bokstavligt talat - en mjukis- eftersom han är gjord i slöjden. Men visst känns han igen? Pele´´.

Det här känns som en sundare lek. Playmobil, som liksom Lego är tidlöst.



Det fina piratskeppet har min man snickrat.



Att bo på vinden kan ha sina sidor. För några år sedan fick Sindy-dockorna komma ner. Mössen hade bitit en i kinden och bitit av ögonfransarna på en. Det var en fascinerande upplevelse, tyckte barnbarnet.

På tal om möss.....


De här leklådorna finns också kvar. Jag målade mössen Vims och Bums ur Askungen, på dem.
Till lådorna hörde ett skåp, som blev bemålade med Bamse och Lille Skutt.


Lille Skutt har fått en pratbubbla, av någon.


Idag läste jag i tidningen att man på Island firar sumardagurinn fyrsti idag.Man firar med parader, sportevenemang och annat kul. Enligt myten går det att spå väder denna dag.Om natten varit fryskall, blir sommaren varm.


Vi hade frost inatt....



3 kommentarer:

  1. Så fin din header är nu och du har Bettey Bopp också med....min absoluta favorit. Det här var nostalgiskt så det förslog. Jag kände igen alla figurerna från när mina barn var små. Den där stickade dockan har man gjort några stycken av. Din man och du har nog gjort ungefär som vi. Här snickrade Göran till barnen och jag målade och sydde. Du är jättduktig på att måla. Katarina hade gillat Bamseskåpet. Ha det bra.

    SvaraRadera
  2. Oj så mycket leksaker du har kvar... här gavs det mesta bort till släktens småbarn efter hand - vilket jag ångrar nu då jag ser vad du har kvar. Såå fina lådor och så duktig du är att måla!
    Just nu i Strängnäs och här regnar det - hoppas på uppehåll så jag kan ta en promenad med kameran.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Så bra det blev med Betty Boop som blinkar uppe i hörnet! :)

    SvaraRadera