fredag 14 juni 2013

Den blomstertid nu kommer.....



Nu är den här för alla barn och ungdomar - skolavslutningen.





Dagen började med skolavslutning i kyrkan. Tur att kyrkorna tar emot avslutningar. Vilken lokal kan annars ta emot 1000 besökare?


Här samlades elever årskurs 1-6 med sång och musik. Plus alla föräldrar och andra anhöriga samt skolpersonalen. Förutom de sedvanliga sångerna var en  del nya för mig. Flickorna i söta sommarklänningar, våfflat hår och vissa med blommor i håret. Pojkarna med rutiga shorts eller färgglada skjortor.


På eftermiddagen var det studentuppvaktning. (Bilden har jag kopierat från Google.). Vad roligt att se alla glada sjungande ungdomar.





Mannen i mitt liv, blev det inga festligheter för. Nu när jag tänker lägga mig, sitter han på cykel och cyklar runt en sjö i mörka natten. Likaså svärsonen.
Jag sänder dem allt en tanke nu när jag sitter inne i goda värmen.


 




2 kommentarer:

  1. Så fin blomsterkrans - känner hur härligt den doftar! Kyrkan, är det Sofiakyrkan i Jönköping? Väldigt vacker!
    Vättern runt... ojojoj... det skulle jag aldrig utsätta mig för. Hoppas att det gått bra för make och svärson - nu är det ju morgon igen och snart går de väl i mål. Det får väl bli lite festligheter i efterskott då :)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Vilken energi att cykla så långt. Här har det varit lite si och så med avslutningsvädret, men nu är det i varje fall sommarlov.

    SvaraRadera