onsdag 26 juni 2013

Ljussvart, svart och mörksvart



För flera år sedan skulle man ha en hörna i trädgården med bara svarta blommor. Ja, en med bara vita också.
Att hitta helt svarta blommor är knappt möjligt.


En som jag köpte då heter Brunnäva (bilden har jag lånat på google). Jag tyckte den var så häftig. Nu tycker jag att den sprider sig litet väl häftigt.


En akleja som är mycket mörk, men riktigt svart är den inte.

En mörk viol, som köptes som svart, men inte heller den är det.

Men nu tycker jag att jag har en riktigt sammetssvart blomma, en Petunia.

 Varför så svart idag? Visserligen är vädret regnigt, men då stannar man inne vid symaskinen med gott samvete.


Här lyser flitens lampa upp den grå dagen.




3 kommentarer:

  1. Svarta petunior visste jag inte om att det fanns. Jag har en svart viol i min trädgård som heter Black Molly och den är helt svart och blommar för fullt nu. Regniga dagar, som idag, är man glad att man har en symaskin. Vad skulle man annars fördriva tiden med?

    SvaraRadera
  2. Brukar inte följa några trender och har följaktligen inte något svart hörn... och inte något vitt heller... men brunnäva har jag och visst sprider de sig häftigt - utan hämningar kan man säga :)
    Den svarta petunian ser fin ut!
    Ditt intresse är att sy... mitt är att leta fakta om gamla hus. Jo, jag gillar hus och genom jobbet så har det blivit en vana att leta efter fakta... och det är svårt att låta bli även om jag inte behöver längre :)

    SvaraRadera
  3. Svarta hörnor ha jag inte sett men vita är det vissa som har här.. Jag har inga svarta men vita däremot..Idag ha solen lyst här o det ha vari så kvavt..så man kunde tro att åskan skulle börja dundra men icke..Nu har vi +19..o det blåser lite.ha de bra!

    SvaraRadera