tisdag 23 juli 2013

Hemma igen!



Vi har varit i Åre några dagar. Vi visste att vi inte skulle få så varmt, men vi hann med mycket ändå. Och var ute hela dagarna och såg mycket. En hel dag fiskade vi, gjorde upp eld vid forsen och åt makaroner, korv och litet öring. Grillade maschmallows och kaffe efter. Vilken festmåltid!


Solen lyste emellanåt och här har regnbågen ramlat ner i dalen.


Vilka vidder.

Litet bomull på toppen av bergen.


Är litet osäker på vilken sorts orkide, men kanske ängsnycklar. Det fanns massor av den iallafall.

Intill en bäck, växte Tätört, men det var svårt att komma nära.

Hjortron plockade vi.

Ängsull, som de i Tomtebobarnen stickade tröjor av.

Hönsbär.

Alpstormhatt.

Möte med renar.


Får fanns det också.


Nyrensade hjortron.
Tygaffären fick förstås ett besök.

3 kommentarer:

  1. Så fint det är i Åre..dit ha jag aldrig varit..Hjortron finns också här.. det är nån som plockat 45 liter..inte klokt..!!Ja dendär rutan får jag också opp,men jag trycker bort den o inte ger jag nått lösenord.. man vet inte vad sånt där kan va..kanske det är nått virus..Du får visa tygerna sen!Nä nu ska jag ut o hjälpa till med koskiten..ha de så bra!

    SvaraRadera
  2. Härliga semesterdagar där... trots att vädret inte var det bästa. Mycket har ni hunnit med och mycket har ni sett. Många fina bilder att titta på när snön yr utanför fönstren i vinter :)

    SvaraRadera
  3. Jag har bara varit i Åre under sommartid, men det är flera år sen. Köpte du mycket tyg? Fick du rota i källaren?

    SvaraRadera