fredag 6 september 2013

När det inte blev som det var tänkt



I naturen passar allt ihop. Färger skär sig aldrig mot varandra.
Men ibland blir det litet annorlunda än vad man är van vid.


En blåklocka är det väl? Men med bara fyra uddar.

Och en med hela 9 uddar. Rysligt dåligt fotograferat också.





Och den här har 6 uddar.

Men 5 uddar är väl det vanligaste?


Digitalis med en annorlunda blomma. Ibland kan det bli en alldeles flat blomma.


Här har väl någon i naturen tyckt att det skulle vara så här, men inte vi.
Tyvärr har vi besök nu igen (de har terroriserat grannarna i sommar).  Men nu är det i trädgårdslandet de huserar.



3 kommentarer:

  1. men fans sorkar..de är ett rackartyg i sej.. såg i gräsmattan att de har huserat här hos oss också.. alltså bakom huset..vi har inga blommor där el så.. men inte vill man ju ändå att de ska va där.. tror jag ska köpa en sån där som piper så "vågar" de sej inte dit.. men då får man va rädd att de flyttar till ett annat ställe..inte så bra.Jag såg då jag googlade at havtornen heter Romeo &Julia i Sverige..o typiskt att de ska heta nå finskt här,, tyttö betyder ju flicka.. men det där va tytti..De jag köpte ska ha mindre taggar sa de.. men vi får se, får min kompis Doris hon har 6 flickor o 2 pojkar,,,o det kommer massor av bär.. o deras buskar är taggiga..o hon plockar ett o ett..tar hiskiligt länge.. o sen fryser hon hela bär i en stor ask.. Tar opp en näve varje dag o äter.. o det är ju mycket vitaminer i dem.. så kanske man skulle få sluta köpa tabl som man äter..Goldens tabletter som jag har käkat i många år, det blir dyrt i längden det också..Ja vi får se var jag planterar dem..det skulle blåsa lite sa hon om pollineringen skulle lyckas.ha en bra dag vännen!

    SvaraRadera
  2. Det händer en hel del i din trädgård ser jag. Sorkar har vi tack och lov aldrig haft i vår trädgård och egentligen inga andra djur heller som fördärvat. När jag hade jordgubbar kom de yngre hjortarna ibland och provsmakade, men det var ganska sött och så har vi haft kaniner som bodde under altanen, men de hoppade in till grannarna och åt.

    SvaraRadera
  3. Sork i trädgården är inte kul alls!
    Ja, tänk så konstigt det kan bli i naturen... har aldrig tänkt på hur många uddar en blåklocka har, men digitalis i konstiga former... det har jag sett:)
    De sämsta bilderna - (och de är många!) - de kommer aldrig ut på bloggen.
    Jodå - ramen med suddiga kanter är Photoscape - Cali 09... kul att göra collage och prova sig fram.
    Ha det gott!

    SvaraRadera