onsdag 20 november 2013

Frostig morgonpromenad


Imorse var det alldeles vitt på gräsmattan. Till och med i uterummet där jag har mina växter, var det frost. Varför har jag inte tagit hand om dem tidigare? Igår helst. Men en natt kanske de klarar.


Pelargonerna blommar för fullt, minst lika mycket som i somras.




Allt som finns kvar ute har frusit.



I helgen fick jag vantar och halsduk, som min sonhustru har virkat. Det är virkat som "krokodilfjäll" - mycket dekorativt och säkert varmt. Snart känns som det är dags för mössa och vantar. Mössan har jag stickat. Tänk vad fin jag blir!!





6 kommentarer:

  1. Så fina dina pelargoner är fortfarande. Jag tycker krokodilmönstret ser så kul ut. Sådana vantar skulle jag med vilja ha. Du kommer verkligen att bli tjusig med matchande mössa till sjal och vantar.

    SvaraRadera
  2. Bilderna med det frostnupna på är mycket vackra. - Ni är duktiga hantverkare båda två. Härliga färger i gråvädret.

    SvaraRadera
  3. Beautiful are your frost photos and hat, scarf and mittens have you need.

    SvaraRadera
  4. Pelargonerna klarar väl någon enstaka frostnatt - i alla fall gör mina gamla trotjänare det.
    Frosten är väntad, men bara halvt välkommen... känner mig inte helt redo för vinter ännu. ;)

    SvaraRadera
  5. Så fint strikketøy du har fått. Nå blir du fin:) Ja, nå er frosten over oss. Den etterlater da fine kunstverk også. Tenk at pellisene dine blomstrer så fint ennå.

    SvaraRadera
  6. Oj... antar att de fina pelargonerna fått komma in i värmen nu...
    Vackert med frostiga blad - fina bilder på både blommor och blad.
    Och så fina vantar och sjal... och såå jättesöt mössa! Kommer att passa bra nu när vintern kommer... härligt!

    SvaraRadera