lördag 16 november 2013

Vitt trädgårdstema




Som väl är - inte än. Dagens tema är VITT.

De första efterlängtade blommorna efter vintern är snödroppar, krokus och vitsippor. Alla är de vita.






Och vitt blir det även när fruktträden blommar.



Överst Deutzia, ner till vänster Småblommig kastanj och till höger Näsduksträd.


Pärlbuske som gör skäl för sitt namn, då knopparna pryder grenarna.

Spikklubba. Vacker och giftig. Kan orsaka hallucinationer.


Björnbärsblommor. Bådar gott. Bären är inte det minsta giftiga.

Det finns så många fler, men detta blev mina val. Fler vita blommor finns att se hos Charlotta i Charlottas trädgård.




11 kommentarer:

  1. Har du alla de växterna i din trädgård? Så fort julen är över börjar man längta tills det dyker upp lite blommor i trädgården. Jag läste att det skulle bli en snörik vinter i år, men vem som hade spått det minns jag inte. Skånevintern blir väl som vanligt, antar jag.

    SvaraRadera
  2. Fint val av vita blommor. Det är verkligen fräscht och vackert med mycket vitt i trädgården. Din pärlbuske hamnar på min önskelista. Tack för inspirationen!

    SvaraRadera
  3. Vilka fina val du gjort, jag blir helt tagen av dom fantastiska bilderna! Dom är så ljusa och härliga och dom kan få till och med mig, vinterälskaren, att längta tills det blommar igen!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  4. Oh så många fina vita blommor du visar jag njuter.
    ha en fin helg
    Kram Meta

    SvaraRadera
  5. Bilderna är vansinnigt vackra. Jag hoppas min björnbärsbuske klarar denna vinter. Det frös ned helt förra vintersäsongen.

    SvaraRadera
  6. så många vita blommor det finns.Här har vi heller ingen snö.nu är det +7,9 och kl är 00.10

    SvaraRadera
  7. Your white photos are beautiful!
    Greetings, RW & SK

    SvaraRadera
  8. Så många fina vita blommor, buskar och träd hos dig! Jättefina bilder! Småblommig kastanj - har aldrig sett den förut... jättefin :) Och näsduksträd... så fint!
    Har du allt detta i din trädgård?

    SvaraRadera
  9. Mmm... mycket härlig både vår och sommarkänsla i dina bilder. Finns så många träd och buskar med vacker blomning. Och björnbärens fräkniga mitt så fin. Tack ska du ha! Kram, Carina

    SvaraRadera
  10. Hvitt er så frisk og delikat en farge! Så mange fine sorter du viser frem. Ikke et snøfnugg her heller. 13 grader i går... Utrolig.

    SvaraRadera
  11. Va roligt att du visar så många träd och buskar! Näsduksträdet är ju helt fantastiskt, har du det i trädgården?
    Önskar dig en fin ny vekca!
    Kram!

    SvaraRadera