torsdag 18 december 2014

Julblommor och GRÖNT



Litet julblommor är inhandlade. Ingen julstjärna dock. Jag tröttnar ofta på dem innan de kommer in. Hyacinter däremot.






Och litet pynt kommer fram, men inte så mycket som förr.




Det fina hemstöpta (av bekant) ljuset kommer alltid fram och ser än så länge fint ut. Jag är rädd att tappa det, när jag tar fram det ur ett skåp högt upp. Men än har jag haft tur.

Då jag var i blomsteraffären såg jag en gammal bekant. För många år sedan hade jag Amazonliljor, men de dog och sedan har jag inte sett några på väldigt länge. Ett stort fint exemplar fick följa med hem. Det får bli min julstjärna.

Julgranen kommer nog in i helgen.


Nej inte denna!!
Just nu håller jag på att sy en julklapp av det mer ovanligare slaget. Det är något hiskeligt grönt. Jag återkommer med resultatet, om jag lyckas

Och när jag ändå tomtar runt, åker tomteörhängena på.




4 kommentarer:

  1. Ska bli så spännande att se vad du syr. Jag gillar dina örhängen. Ha det gott.

    SvaraRadera
  2. Gratulerar i efterskott och det roliga är att vi valde mellan Wien, Salzburg och något varmt ställe och så bara vi snubblade över den varma varianten! Annars hade vi kanske setts. Jag ser ju nu hur fint det är, det var evigheter sen jag var där, måste få komma dit igen!
    Och så grejar du och har hyacinter inne, jag har inte skaffat en enda julblomma ännu, det får komma endera dagen!
    Vilka söta örhängen!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder! Hyacinter är väl bästa blomman, vacker och doftar gott, jag frossar i dom!
    Önskar dig en skön helg, ta hand om dig!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  4. Hyacint är en riktig julfavorit - alltid så vacker. Jag pyntar inte heller lika mycket jämfört med tidigare - lite småsaker här och där bara.

    Ha en bra helg!

    SvaraRadera