tisdag 19 maj 2015

Italiensk värme



Jag har beklagat mig litet över att det inte varit någon värme.
Det har jag fått uppleva med råge i Rom.









Något bad blev det inte trots värmen. Fontana di Trevi reparerades. Inte mycket vatten kvar att svalka sig i.


Mycket god mat att äta eller att titta på.



Jag är inte speciellt köpsugen. Men en pytteliten chiliplanta blev köpt.



Vi hamnade i Pinocciokvarter, och i ett lopp mot cancer och vi såg många små nätta parkeringar, då man kunde ställa bilen på tvären.








11 kommentarer:

  1. Så härligt med ett besök i Rom! Det känns extra trevligt att läsa om en sådan här ruskig dag när regnet vräker ner och det känns som mars ute. Kakorna ser väldigt inbjudande ut!

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  2. Så skönt det låter med värme.Här är så kallt och det bara regnar och regnar.Ha det så skönt.
    Kram.

    SvaraRadera
  3. Italien är ett land jag skulle vilja åka till och vem vet kanske att det kan bli någon gång jag gillar deras språk bland annat.Skönt för Dig att fått känna lite värme och äta god italiensk mat är inte illa,kakorna de ser väldigt goda ut.Ha det bra/Margareta

    SvaraRadera
  4. En perfekt tid att åka till värmen nu. Macaronberget var snyggt. Man ser konstiga parkeringar utomlands. Undras hur många som får böter. Jag förstår att du haft en skön vecka.

    SvaraRadera
  5. oj så du har vart i Rom nu..Här är det skitkallt o bara regnar. Fina bilder på macroner o pinoccio.. ha de bra!

    SvaraRadera
  6. Rom, härligt!
    Synd att du inte fick repetera Anita Ekbergs bad!
    Fina bilder!

    SvaraRadera
  7. Vad härligt att få besöka Rom där är fint och mycket att se. Det syns att resan var fin på dina bilder med sol och värme. Här fryser jag snart ihjäl. längtar såå efter värme och sol och inget regn.
    Ha det gott hemma igen
    Kram Meta

    SvaraRadera
  8. Å har du varit i Rom! Vi sa senast idag till varandra att vi har sådan lust att åka dit! Och den här årstiden... så härligt när det är så kallt och ruggigt här hemma! Så synd att Fontana di Trevi reparerades, annars hade du kunnat bada där och känt dig som Anita Ekberg! :)
    Ha det bäst!
    Annika

    SvaraRadera
  9. Låter härligt med lite italiensk värma att tina upp i för här behöver man ju hanskar och vintermössa för att vara utomhus. Verkar som ni haft det mysigt och haft mycket att titta på. Läcker balkong på sista bilden.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  10. Åh vad jag blir avundsjuk. Skulle ge bra mycket för lite värme nu! Och Rom är ju inte heller fy skam! Härliga bilder/ Kram Titti

    SvaraRadera
  11. Så härligt med en resa till vackra, varma Italien... härliga bilder!

    SvaraRadera