fredag 20 januari 2017

Våren ÄR på gång


Äntligen känns det att det är litet vår i luften.
Jag har varit i Malmö igen några dagar. Där såg jag blommande snödroppar. Och idag är det plus tio grader.


Även om första vårblomman visat sig, har alla fantasi på att skriva på bloggen försvunnit. Jag är helt förstenad i huvudet. Så idag blir det statyer. Jag är inte speciellt konstintresserad, men statyer tycker jag är litet roligt. Så här kommer ett gäng.

Nu, då jag var i Malmö, såg jag på Davidhallsbron, ett antal skor. De har tydligen funnits där sedan 2013, men jag har inte sett dem förut.Tydligen hela nitton par av olika skånska kändisar. Nu var det rätt kallt, annars skulle jag gärna ha provat Edvard Perssons tofflor (ja man säjer så i Skåne) till exempel.     
Litet naket. Denna gång i somras i Smygehuk.

Något drakaktigt i Trelleborg, också i somras.
Kanske inte riktigt staty, men åt det hållet. I Vejle i Danmark.

I London.
 
Också i London. Kul med statyer man kan använda också.
Också i London.

På Madeira i vintras såg jag denna, mitt i språnget eller dyket.
 


Och som sista, en från Barcelona. Den står nog inte kvar. Iallafall inte just den här.


Det blev kanske litet väl mastigt, men statyer har jag fotograferat en del tydligen. Och ändå kom inte alla med.

Jag önskar alla en fin helg med litet solsken.  Britt

 

12 kommentarer:

  1. En hel massa trevliga statyer! Häftigast är nog handen som håller i vespan! Jag ser gärna mer från sommarens resor och utflykter ... du har säkert massor med fina bilder!
    Härligt att se att snödropparna blommar i Skåne ... det tar nog ett tag till här - har inte sett en enda skymt av dem än...
    Önskar dig en trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Det är kul med statyer. De där skorna i Malmö måste jag åka och titta på nån gång. Idag känns det som riktig vår, men det är säkert bara lur. Ha en trevlig helg.

    SvaraRadera
  3. Det finns en hel del fina statyer och roliga och en del väcker eftertanke.Dina fina Snödroppar de ger längtan om våren.Ha det gott/Margaeta

    SvaraRadera
  4. Härligt med snödroppar, och vilka roliga statyer du hittat. Ibland går man förbi utan att se, men nu fick du med skorna på bild. Kul.
    trevlig helg /Marika

    SvaraRadera
  5. Härligt! Snödroppar! Då går vi mot rätt håll...
    Statyer gillas och jag förstår precis vad du menar med att var förstenad i huvudet ha ha!
    Kram till dig från Titti

    SvaraRadera
  6. Det var spännande statyer. Jag känner mig också lite förstenad när det gäller uppdateringar på bloggen. Kanske är det årstiden som gör sitt till.

    SvaraRadera
  7. Kul med statyer! Jag brukar gilla "konstig" konst, men föll för hästhuvudet i London. Helt otroligt vackert så tack för den bilden (och dom andra också förstås)!!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  8. Tråkigt och nästan oöverstigligt när inte orden finns. Kände så när jag kom från jobbet i måndags. Det var sova och vila hjärnan som gällde. Men härligt att du ändå gör någonting för oss :)

    Håller tummarna för nya ord! Carina

    SvaraRadera
  9. Du har rätt. Det är kul med statyer. Kanske borde man ta sig tid och titta lite mer noga ibland.

    Jaa du, inspiration i det här icke-vädret är inte så lätt att finna. Här har det varit tjock dimma både i dag och i går. Jag har kurat under en filt framför brasan och sovit en skvätt i eftermiddag. Katten har inte ens tittat på kattluckan. Trots att det tar emot nu när detblrjar kännas vårlikt, så vore det nog inte så dumt med kyla, snö och SOL!

    Kram
    Linda

    SvaraRadera
  10. 'Visst är det roligt med statyer och jag har också lite pippi på att fota dej, gärna med mej bredvid, det är ännu tokigare.
    Skorna tyckte jag var häftiga, små, men uppseendeväckand.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  11. Många statyer har jag sett på Ramblan i Barcelona, men inte den där mannen:) Så härligt med Snödroppar!!! Ha en fin vecka! Kram/Annelie

    SvaraRadera
  12. thank you for this your broadcast provided bright clear concept..
    ก็อตซิลล่า 2015

    SvaraRadera